Nyheter

Monika Broel-Plater har tillträtt som ny Marknads- och kommunikationschef/CMO för AkkaFRAKT


Publicerad 190916 Vill du veta mer? info@akkafrakt.se


Monika Broel-Plater har tillträtt som ny Marknads- och kommunikationschef/CMO för AkkaFRAKT och kommer att ingå i AkkaFRAKT ledningsgrupp. Monika kommer närmast från rollen som Marknadschef på Jaguar Land Rover. Som AkkaFRAKTs Marknads- och kommunikationschef/CMO kommer Monika primärt att ansvara för att stärka och förtydliga bolagets erbjudande och position på marknaden.

- Jag är mycket glad att få välkomna Monika Broel-Plater till AkkaFRAKT. Hennes breda erfarenhet av kommunikation och marknadsföring kommer vara en stor tillgång för oss i vår ambition att göra AkkaFRAKT ännu mer kund- och marknadsorienterat. Monika börjar i en spännande tid av förändring där vi tillsammans tar AkkaFRAKT in i en ny epok, säger Carl-Henrik Söderström, VD AkkaFRAKT.

Monika har tidigare haft ledande roller inom marknadsföring för varumärken som Jaguar Land Rover, E.ON och Nestlé, och även hunnit med ett par år utomlands på Ikea i Warszawa och Schweiz. Hon har stor erfarenhet av att arbeta med en bred palett av kanaler, såväl digitala som traditionella marknadsföringskanaler, för att skapa ökat kundengagemang.

- Det är en stor ära för mig att ta mig an rollen som Marknads- och kommunikationschef/CMO på AkkaFRAKT. AkkaFRAKT är ett fint och anrikt varumärke med en fascinerande historia och starkt kundengagemang. Jag ser väldigt mycket fram emot att vara delaktig i AkkaFRAKT framtida utveckling, säger Monika Broel-Plater, tillträdande marknadschef/CMO AkkaFRAKT.